BoLdOG

Lassan elhagyjuk, de ne veszítsük el.....

2014. december 04. 14:10 - EdiTea

… a fejünket. Többféleképpen is megtörténhet: mondjuk „fejjel megyünk a falnak”. Ennek is lehet következménye, hogy utána „fejvesztve rohanunk”.  Ha „forró fejjel” tesszük mindezt, akkor „főhet a fejünk” és lehet, hogy egyszer „azt sem tudjuk, hol áll a fejünk”. „A fejemet teszem rá”, hogy egyik sem a pozitív gondolkodás példája.

Ha követjük égi kísérőnk – a Hold – útját, akkor valóban a kissé lejjebb próbálunk valami jót tenni saját érdekünkben. Holnap a Hold még mindig növő szakaszban van és belép az Ikrek jegyébe.  A tüdő, a hörgők, a váll és a kezek kerülnek előtérbe Csodát tesz ilyenkor a vállak masszírozása. Légző gyakorlatokkal e napon sokat javíthatunk tüdőnk légző kapacitásán és általános életerőnkön.

Növő Hold idején – mivel minden befelé áramlik – a befogadás a szervezet jelszava. Ilyenkor a bőrünk ápolásában kiváló eredményeket érhetünk el tápláló pakolásokkal, Mivel a kéz is az Ikrek „gyermeke”, a kézápolás is hatékonyabb.

Ezeken a napokon érdeklődőbbek és nyitottabbak vagyunk. Kedvező időszakot választunk, ha a Karácsony előtti ajándékvásárlást tervezgetjük, mert kirakatnézésre, információgyűjtésre alkalmasabb napokat nem is választhatnánk. Jól állunk a kommunikáció terén is, s ha valaki már régóta dédelget egy álmot, miszerint látni szeretné egyszer a nevét egy könyv gerincén, akkor csak bátoríthatom: holnap kezdjen hozzá. Elárulok egy nagy titkot: csak az első mondatot kell jól eltalálni. Ha ez sikerült, akkor már láthatóvá válik az írás végén szereplő utolsó írásjel. (csak zárójelben jegyzem meg és szinte csak súgom: egy könyvem és három novellám várakozik kissé búslakodva, hogy elővegyem és dédelgessem, de büszkén mondom, hogy mindegyiknél sikerült az első mondatokat leírni).

Ha már a fejjel kezdtünk akkor kötelességemnek érzem, hogy „tiszta fejjel” lépjünk magasabb osztályba a „Holdiskolánkban”. 

Remélem, hogy bejegyzéseim nyomán minden nappal egy-egy apró lépéssel közelebb fogunk kerülni ahhoz, hogy a Hold segítse tetteinket. A bejegyzések hétköznapi nyelven íródnak a jövőben is, elöljáróban azonban egy kis tudományos összefoglalóval kezdeném: 

Hold: Földünk mellékbolygója. Kereken 29 napos fényváltozásait lunációnak hívjuk. A szinodkus hónap, mely alatt a Hold egy adott fázisból ugyanabba érkezik, 29 nap, 12 óra és 44 perc. Újholdtól számít a fázis kezdete. Az első negyed 7 nappal Újhold után van. Ilyenkor az északi oldalról nézve a korong bal oldala sötét, jobb oldala fényes. Újholdtól a Hold növő fázisban van, Laikus szemmel nézve D betűt látunk, vagyis dagad. A telihold 14 nappal az Újhold után következik. Ezután a C betű alakja a csökkenésre utal, vagyis fogyó Hold van. A 0 és 29 nap között „bejárt” időtartamot nevezzük a Hold korának.

7 napos Hold: első negyed

14 napos Hold: holdtölte, vagy Telihold

21 napos hold: utolsó negyed

29 napos hold: Újhold.


A Holdat női jellegű bolygónak tartják, ciklikussága magyarázatul szolgál. Azt hogy miként tudjuk szolgálatunkba állítani, arról lassan lehull a lepel.

Remélem, hogy maradt még egy kis kitartás a tudományos részlet után. Hétköznapi tapasztalatom következik, mely ma történt meg velem és úgy érzem, hogy mindenképpen kikívánkozik belőlem. Egy bevásárlóközpontban jártam reggel. A neve nem fontos, mert mint a reklámokból tudjuk, mindig van egy hagyományos (az az összes, ami létezik egy kivételével) és van az egy, amit megnevezünk.  Szervezetem vitaminellátásáról kívántam gondoskodni, természetes úton. Szándékomban állt venni egy vödör narancsot, mivel hiszek a 100% erejében. Ha filozofikusabb hangulatban lennék, akkor persze most elkezdeném boncolgatni, hogy a frissen préselt narancslé azért mégsem „százas”, mert a héját és az elválasztó hártyákat nem nyomorgatom a poharamba, de ezt most hagyjuk.

A ládákban nagyon vidáman, elevenen és pozitív színben kínálták magukat a formás kis déligyümölcsök. Kicsit elidőztem nézegetésükkel és nem hagytam, hogy elterelje a figyelmem a ládák mellett feltornyozott vödrök milyensége. A narancsokkal való meghitt kapcsolatomat egy hang szakította félbe:

-          De szép vödrök! – szólalt meg egy női hang mellettem.

Lassan odafordítottam a fejem, mert azt hittem, hogy bizonyára nem áll mellettem senki, csak valamelyik vödör szeretné magára felhívni a figyelmet. A hang tulajdonosa valódi volt. Rámosolyogtam, közben arra gondoltam, hogy ilyen a világon nincs. Az Ikrek Hold kissé oldalba bökött:- Kommunikálj, segítek! – súgta.

-          Valóban szépek a vödrök – szóltam neki – és milyen öblösek.

A párbeszéd sorsa ezennel eldőlt. Folytatni kellett.

-          Nem tudom, hogy vegyek-e narancsot – bizonytalankodott kissé a hölgy – lehet, hogy ízletes.

-          A vödröt már megszerette – biztatgattam – a narancs pedig egyszer csak kifogy belőle.

Hálásan rám mosolygott és elkezdte pakolni a gyümölcsöket.

Sajnáltam, hogy hamarabb végeztem a pénztárnál és nem volt időm arra, hogy megvárjam a bolt előtt. Szívesen nekiadtam volna az enyémet is. Itthon helyére tettem újabb szerzeményem, olyan vödrök mellé, melyekre soha senki nem mondta azt, hogy: „De szép!”

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekcsepp.blog.hu/api/trackback/id/tr686956991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása